З тимчасово окупованого Криму, водоплавних птахів, уражених мазутом, ймовірно, транспортували до РФ, але половина птахів загинула в дорозі. Разом з тим, за словами волонтерів з Алушти, у штабі, де рятують птахів, за день помирає близько 40 особин.
Про це ZMINA повідомили кримські волонтери, які займаються порятунком постраждалих птахів.
За офіційною інформацією, птахів, які повинні пройти реабілітацію після очищення від мазуту, направляють у парк левів “Тайган”, який має отримувати за це компенсацію від російських властей. Водночас волонтери з місцевого штабу рятування птахів в Алушті зазначили, що всіх врятованих птахів, ймовірно, не змогли розмістити в окупованому Криму. Частину пернатих транспортували до Москви та інших міст РФ, але близько половини цих птахів загинули під час перевезення.
Місцеві волонтери продовжують ловити птахів (в основному це – червонокнижні гагари), але оскільки зараз на узбережжі мінусова температура, пернаті гинуть і від переохолодження.
“Тому що коли у птахів брудні пір'я, у мазуті, вони пропускають вологу і птахи втрачають плавучість і мерзнуть”, – говорить одна з волонтерок, яка вже місяць щоденно займається рятуванням птахів, іноді жінка проводить у штабі по 11 годин.
За її словами, за день тут може зібратися близько 40 мертвих птахів. Деякі помирають після того, як їх очистили від нафти. Також іноді мертвих птахів, знайдених на узбережжі, приносять у штаб.
“Птахів дуже багато… їх ловлять вночі, коли вони виходять з води… Гине риба, дельфіни та птахи, які їдять тепер отруєну рибу”, – кажуть волонтери.
За їхніми даними, половина птахів, яких принесли в штаб і відмили від мазуту, загинула.
Серед екологічних волонтерів звучать прогнози, що відновлення екосистеми моря в місці забруднення займе близько десяти років.
Кримські волонтери розповідають: над тим, щоб очистити одного птаха, працює троє людей, і вони більше години миють пернатого.
Спочатку пташкам чистять дзьоб, потім розтирають шматки нафти в пір'ях крохмалем – це досить тривалий процес, уточнює одна з волонтерок.
“У них птахів сильна інтоксикація, тому їх “Полісорбом” поять кожні дві години”, – додає жінка.
Потім пір'я птахів миють жиророзчинним засобом, наприклад “Фейрі”.
“Після того, як з пір'їв змили нафту, птаха не можна випускати, поки пір'я не вилиняють, тому що змито захисний жир і птаха втрачає плавучість і не може себе зігріти. Їх треба десь тримати до весни. А на весь Крим тільки один великий зоопарк у Ялті, який взяв на себе все, що зміг”, – зазначає джерело, з яким поспілкувалася ZMINA.
Весною, коли розпочнеться міграція, птахів, уражених мазутом, буде значно більше, прогнозують волонтери. Водночас вони додають, що кількість бажаючих, які готові ловити та чистити птахів, зараз значно зменшилася в порівнянні з минулим місяцем.
Про гостру нестачу волонтерів, які займаються спасінням птахів в окупованому Криму, пише і “Крим. Реалії” з посиланням на кримську зоозахисницю, учасницю волонтерського руху з порятунку птахів у Криму.
За її інформацією, проблема нестачі волонтерів стає все більш гострою з кожним днем. Зоозахисниця на умовах анонімності розповіла, що особливо тяжка ситуація в реабілітаційному центрі в парку левів “Тайган”, волонтери тут довго не витримують через неопалювальні приміщення для роботи, відпочинку та проживання, що в умовах морозної погоди змушує багатьох з них покидати, проработавши всього кілька днів.
Ще однією причиною зоозахисниця назвала втому “ідеалістичних” волонтерів, а ті, хто міг би прийти їм на зміну, хотіли б отримувати за цю роботу добові та оплату проїзду. Однак, за її словами, російські влади продовжують ігнорувати це питання, і в такій ситуації незабаром нікому буде рятувати постраждалих птахів.
Нагадаємо, у грудні 2024 року через негоду в Керченській протоці потерпів лихо танкер “Волгонефть-212”, який перевозив близько 4,3 тисяч тонн мазуту, а також танкер “Волгонефть-239” з більш ніж 4 тисячами тонн мазуту на борту.
В мережі виклали відео, на якому одне з суден після удару хвилі розламується на дві частини.
Влади Росії повинні бути притягнуті до відповідальності за цю масштабну екологічну катастрофу, яка, за попередніми оцінками, завдала шкоди екології більш ніж на 14 мільярдів доларів.