Командування з трансформації НАТО оголосило про старт конкурсу Innovation Challenge, метою якого є розробка рішень для протидії так званим російським КАБам. В умовах конкурсу акцентується на тому, що рішення повинні бути простими та зрозумілими, без потреби в тривалому навчанні та інтеграції.
Також підкреслено, що ці рішення можуть бути на етапі "просунутої концепції" або ж адаптацією вже існуючих і доступних рішень. Пропозиція має забезпечувати принаймні одне з наступного: виявлення, пригнічення засобами РЕБ, включаючи протидію супутниковій навігації, знищення самої бомби, протидія носію для унеможливлення досягнення умов запуску, а також захист об'єктів, які можуть стати цілями атак. Важливо, щоб рішення було економічним у плані витрат ресурсів та легко масштабувалося.

Слід зазначити, що участь у конкурсі можуть брати лише команди з країн-членів НАТО. Водночас в Україні вже існує рішення протидії російським КАБам, яке демонструє свою ефективність на полі бою.
Пропозиції на конкурс, що триває з 5 лютого до 13 березня, будуть розглянуті, а результати оголошені 27-28 березня. Це означає, що терміни досить стислі. Варто нагадати, що торік ця ж організація організовувала конкурс на розробку засобів автоматизованого розмінування мінних полів і підвищення стійкості БПЛА до дій РЕБ.
Що саме буде запропоновано та чим завершиться конкурс наразі важко передбачити. Але сам факт його проведення може свідчити про те, що НАТО сприймає загрозу від російських КАБів не лише для України, але й для себе. Врешті-решт, вся концепція Альянсу щодо ведення війни в умовах повного панування в повітрі, звісно, є чудовою, але, в першу чергу, залежить від США. Крім того, завжди потрібно прогнозувати дії на випадок, якщо щось піде не за планом.
Також розвиток таких плануючих боєприпасів однозначно свідчить про те, що дальність їх використання буде зростати. Яскравим прикладом цього є американські проєкти: Powered JDAM, який передбачає додавання до плануючої JDAM-ER мініатюрного реактивного двигуна, а також таємна бомба-ракета ERAM на дальність 463 км. І те, що РФ обере аналогічний шлях, видається досить очевидним.