Російська Федерація тривалий час працювала над проектом легкого літака ЛМС-901 "Байкал", який повинен був замінити легендарний Ан-2 в країні-агресорі, але з різних причин реалізація цього проекту виявилася невдалою. В результаті було вирішено піти на досить специфічне рішення – ремоторизацію існуючих Ан-2 радянськими двигунами від Ан-28.
Ця ситуація яскраво ілюструє, що при невдачах у власних розробках росіяни схильні повертатися до напрацювань радянських часів.

Зокрема, російські пропагандистські "ЗМІ" повідомляють, що рішення зупинити роботи над проектом легкого літака ЛМС-901 "Байкал" ухвалив "Минпромторг" (міністерство промисловості і торгівлі) через хронічні проблеми в розробці цього літака, для якого знадобилося б щонайменше 10 мільярдів рублів, без конкретних перспектив.
Як зазначають рашистські ресурси, під час роботи над ЛМС-901 "Байкал" були виявлені "драматичні помилки, через які машину потрібно проектувати заново". Ці "драматичні помилки" проявляються, зокрема, в проблемах зі стійкістю на малих швидкостях, необхідності модернізації шасі та хвостового оперення, а також у виправленні проблем з керованістю літака.
На фоні цього виникла ідея спробувати ремоторизувати заслужений Ан-2, використовуючи турбогвинтовий двигун ТВД-10Б, розроблений ще в 1965 році. За попередніми підрахунками, такий проект обійдеться російському бюджету всього в 1,8 мільярда рублів, що в п'ять разів дешевше, ніж доопрацювання "Байкала".

Варто зазначити, що згадуваний ТВД-10Б раніше використовувався саме для оснащення Ан-28. Цікаво, що інші варіанти цього двигуна планувалися для проекту регіонального авіалайнера Бе-30/32, який так і не дійшов до серійного виробництва, а також для нереалізованого проекту модернізації Ан-2 під позначенням Т-101 "Грач".
Однак варто підкреслити, що обраний росіянами варіант установки двигуна від Ан-28 на Ан-2 не вирішує проблему фізичного старіння конструкції цих "кукурузників", що накладає обмеження на потенціал модернізації.
Нагадаємо, що в лютому 2024 року стало відомо про те, що рашисти обговорюють перетворення Ан-2 на мішень-БПЛА з "Ланцетом" на тросі, але про практичну реалізацію цього проекту наразі інформації немає. Водночас у січні 2025 року Китай створив БПЛА HY100 на основі Ан-2, що свідчить про надзвичайну живучість "кукурузника".
