неділя23 березня 2025
ukr-pravda.in.ua

Усі ми з нетерпінням чекали на перше фото F-16 у ЗСУ з бойових вильотів. І ось воно з'явилося – що ми можемо побачити на ньому?

Що означає нове зображення F-16 в українському небі і чому Міг-29 тепер здатний виконувати нові завдання?
Мы все ждали первую фотографию F-16 в ВСУ с боевых вылетов, и вот она появилась. Что же мы видим на этом снимке?

Сьогодні вранці команда бійців Повітряних сил України "Соняшник" поділилася зображенням F-16 у повітрі під час заходу на посадку. На цьому знімку, окрім F-16, можна детально розглянути його озброєння.

На фотографії під крилами видно три підвісні паливні баки, які можуть вміщати 1040 галонів (3940 літрів) авіаційного пального. З таким запасом пального літак може пролетіти приблизно 1700 км, що свідчить про довгий виліт, ймовірно, на значну відстань.

Як зазначає "Соняшник", F-16, ймовірно, виконував завдання з прикриття ударної групи, тобто забезпечував захист авіації, яка завдає ударів по наземних цілях, від повітряних загроз.

Отже, можна припустити, що якщо раніше цю роль виконували старі літаки МіГ-29 та Су-27, то тепер їх замінили F-16. Крім того, бойові можливості F-16 значно перевищують, що є особливо важливим під час прикриття. Тому зараз їх можуть широко використовувати для інших завдань. Зокрема, МіГ-29 використовуються для застосування французьких високоточних далекобійних бомб AASM Hammer, кадри чого почали з'являтися ще у 2024 за кілька місяців до прибуття перших F-16 в Україну.

Проте важливішим є його озброєння. Під крилами видно ракети "повітря-повітря" з ІЧ головкою самонаведення, малогабаритні AIM-9, судячи з форми оперення, це модифікація AIM-9X. Раніше вже були опубліковані фотографії F-16 з AIM-9, але старіших модифікацій, зокрема L або M.

ECIPS/CJS, CAIM-120B та AIM-9M/L на українському F-16

На точці підвіски на кінці крила розташована ракета "повітря-повітря" AIM-120C AMRAAM, яку можна відрізнити від старіших модифікацій за формою оперення; у більш сучасних версіях воно має трапецеїдальну форму, тоді як у старих - трикутну.

Військовослужбовці США чіпляють AIM-120C на F-16

Цікаво, що літак несе дві AIM-9X та лише одну AIM-120C, хоча його стандартна конфігурація передбачає по дві ракети кожного типу. Це свідчить про те, що одну AIM-120C літак вже використав на ціль.

Ще однією цікавою деталею є контейнер ECIPS/CJS від данської компанії Terma та італійського Leonardo. Він вже "світився" раніше, але все ще залишається досить цікавим, оскільки об'єднує потужну цифрову станцію РЕБ, яка дозволяє створювати перешкоди для РЛС літаків та зенітних ракетних комплексів, а також станцію фіксації загрози ракетної атаки, зокрема шляхом виявлення наближених ракет.