четвер13 березня 2025
ukr-pravda.in.ua

Фейкова інформація з РФ про F-35 на Алясці викликала занепокоєння у румунів, адже їхні F-16, нібито, не змогли злетіти взимку.

Питання щодо здатності західних винищувачів до експлуатації в зимових умовах знову стало актуальним і в досить специфічному контексті.
Фейк из РФ о F-35 на Аляске смутил румын, у которых F-16 якобы не смог взлететь зимой.

Нещодавно ВПС США зазнали втрат через катастрофу винищувача F-35, і в умовах цього інциденту рашисти швидко розповсюдили фейкову інформацію про те, що літаки цього типу нібито зовсім не придатні для експлуатації в арктичних або подібних кліматичних умовах.

Цей "вкид" знайшов відгук у Румунії, де була історія про те, як їхній винищувач F-16 не зміг злетіти взимку, що призвело до поширення різноманітних абсурдних тверджень про експлуатаційні характеристики цих літаків.

Конкретно, 29 січня 2025 року американський F-35 розбився під час польоту над Аляскою через раптову несправність, але пілот встиг катапультуватись.

На даний момент американські джерела не поспішають ділитися своїми версіями та оцінками щодо цього інциденту, але російські пропагандисти вже почали коментувати ситуацію.

Зокрема, румунський портал Defense Romania повідомляє, що "ТАСС" опублікував висловлювання Алєксандра Стєпанова, "директора програм Академії політичних наук", який стверджує, що катастрофа в Алясці свідчить про обмежені можливості США експлуатувати F-35 в умовах Арктичного регіону, незважаючи на те, що ці літаки коштують щонайменше 81 мільйон доларів кожен.

На цьому фоні румуни згадали специфічний випадок, що трапився 1 грудня 2018 року, коли один із F-16 ВПС Румунії не зміг злетіти, після чого почали ширитися чутки, що причина полягала в непридатності цих винищувачів для зимових умов.

Справжній парадокс в тому, що з самим F-16 тоді не було жодних проблем. Ситуація виникла через халатність льотно-технічного персоналу румунських ВПС, який не очищав злітно-посадкову смугу від снігу. Ця халатність стала очевидною під час спроби розбігу, тому не було іншого вибору, як призупинити зліт F-16.

Але що важливо, румунські військові зробили правильні висновки з цього інциденту, і більше не виникали ситуації, коли F-16 нібито не можуть злетіти взимку.

Раніше Defense Express повідомляв, що румуни розповіли про перехід з МиГ-21 на F-16, і це було цікаво, а також – що хоча Румунія отримала лише 9 із 32 придбаних у Норвегії F-16, у неї вже є план щодо їх списання.